ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2-4-2014

Πολλές, ευφάνταστες, αξιόλογες και πρωτότυπες προσεγγίσεις έγιναν από μαθητές κι εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

SCHOOL1

SCHOOL

Η 2α Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του μεγάλου "παραμυθά" Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Εκείνη την ημέρα τα περισσότερα τμήματα του σχολείου έκαναν κάποια αναφορά στο βιβλίο και τη Φιλαναγνωσία, ενώ κάποιοι παρήγαγαν υλικό, που εκτέθηκε στο χώρο του σχολείου, όπως θα δείτε παρακάτω. Το θέμα προσεγγίστηκε με δημιουργική γραφή (Α1, Α2, Γ2, Δ2) με δημιουργία κόμικ με μηνύματα για τη Φιλαναγνωσία (Δ1), με δημιουργία τουριστικού οδηγού (Β2), με βιβλιοπαρουσίαση (Β1) και βέβαια εικαστικά (ζωγραφική, κολλάζ), ανάγνωση και σχολιασμό βιβλίων.

Α1- "Οι νεράιδες μιλούν για τη γενναιοδωρία" Η κα Κατερίνα διάβασε το βιβλίο στα παιδιά και μετά αυτά έφτιαξαν μια εικονογραφημένη διασκευή του. Διάβασαν βιβλία που έφερε ο καθένας από το σπίτι του και τα παρουσίασαν με μικρές περιλήψεις, προφορικά.

A13 A1 Α1

A11 A12 Α1

Α2 - Ο "Γίγαντας και τα πουλιά". Η κα Ιωάννα διάβασε ένα μέρος του βιβλίου στα παιδιά και μετά αυτά, χωρισμένα σε 4 ομάδες, έγραψαν την δική τους εκδοχή τέλους και την εικονογράφησαν με κολλάζ. Στη συνέχεια διάβασαν βιβλία που έφεραν από το σπίτι κι αντάλλαξαν μεταξύ τους.

A2  A21 Α2

Β1- Βιβλιοπαρουσίαση. Η κα Σοφία με τους μαθητές της οργάνωσαν μια βιβλιοπαρουσίαση, όπου ο καθένας είχε να παρουσιάσει με λίγα λόγια το βιβλίο που διάβασε. Στη συνέχεια τα βιβλία και οι παρουσιάσεις τους εκτέθηκαν στο χώρο του σχολείου, για να τα δουν κι οι υπόλοιποι μαθητές.

B1 B12

Β2 - Τουριστικός οδηγός Κιλκίς. Οι μαθητές με την κα Νατάσα, χωρίστηκαν σε 4 ομάδες κι έφτιαξαν η καθεμιά τον τουριστικό οδηγό του Κιλκίς. Υπάρχουν πάρα πολλές εκδοχές σε ένα βιβλίο... Δανείστηκαν και διάβασαν βιβλία από τη δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης τους.

B2 Β2 C22 Γ2

Γ2 - Τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη. Η κα Γεωργία χώρισε τα παιδιά σε ομάδες, που είχαν η καθεμιά ένα μέρος του συνόλου της εργασίας. Η μια ομάδα συνέταξε το δεκάλογο των δικαιωμάτων του μικρού αναγνώστη, η άλλη έκανε την ακροστιχίδα της φιλαναγνωσίας, η τρίτη εικονογράφησε κι η τέταρτη έγραψε και εικονογράφησε το ηλιακό λεωφορείο (από μάθημα στη Γλώσσα) και το περιτριγύρισε με αποφθέγματα για το βιβλίο.

C2 C21

Δ1 - Πες το με κόμικ. Οι μαθητές του κου Γιάννη, δημιούργησαν κόμικ στον πίνακα, με ευφάνταστα μηνύματα για το βιβλίο και τη φιλαναγνωσία.

D1 D11

Δ2 - Δημιουργική γραφή πάνω στο βιβλίο του Σάκη Σρέφα "Μια τρύπα στο νερό". Οι μαθητές της κας Νίκης, χωρισμένοι σε ομάδες πήραν από μια εικόνα από το βιβλίο "Μια τρύπα στο Νερό" και χωρίς να ξέρουν την υπόθεση, έγραψαν μια ιστορία που εμπνεύστηκαν από την εικόνα. Στη συνέχεια διαβάστηκε το βιβλίο στην τάξη και οι 4 ιστορίες των ομάδων, οι οποίες μετά έγιναν βιβλίο απο την κάθε ομάδα. Συζήτησαν για το πώς φαντάζονται μια τρύπα στο νερό, αλλά κι ένα σωρό άλλες τρύπες που συναντάμε στον κόσμο κι ο καθένας διάλεξε μια να εικονογραφήσει.

 D2 D21

D23 

Οι μεγαλύτερες τάξεις είδαν και σχολίασαν το παρακάτω βιντεάκι, που εμπνεύστηκαν ισπανοί... Ρίξτε κι εσείς μια ματιά. Αξίζει τον κόπο. ΤΗΕ ΒΟΟΚ