ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Η εργασία μας παρουσιάστηκε στην ημερίδα προγραμμάτων καθηγητών Φ.Α. του οικείου Σχολικού Συμβούλου κου Απόστολου Ντάνη. Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 16 Ιουνίου, στην αίθουσα συνεδριάσεων της ΔΔΕ Κιλκίς, παρουσία των καθηγητών Φ.Α. ΠΕ και ΔΕ ν. Κιλκίς. Την υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος κα Αφροδίτη Ντίνου, συνόδεψαν για να συμπαρουσιάσουν το project, εκπρόσωποι των μαθητών της Δ2 τάξης του σχολείου μας, η οποία το υλοποίησε στη διάρκεια του β' τριμήνου.

 

                                              ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΣΑ ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Πρόκειται για ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και Σχ. Συμβούλους Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση έγινε στις εγκαταστάσεις του ΚΕΚ ΙΒΕΠΕ στη Θεσσαλονίκη, ενώ το πρόγραμμα επινοήθηκε από τον καθηγητή - διδάκτορα πανεπιστημίου κο Αλέξη Κόκκο κι εφαρμόζεται πιλοτικά από την Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Αφού επιλέχτηκε -μετά από αίτησή της- η υπεύθυνη εκπαιδευτικός, επιμορφώθηκε για συνολικά 30 ώρες κι εκπονήθηκε η παρακάτω εργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ2, που ήταν και το τελικό παραδοτέο για την πιστοποίηση της εκπαιδευτικού.

Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό επιμορφωτικό πρόγραμμα, που αφορά στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μέσω της Τέχνης και μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις βαθμίδες και τις ηλικιακές ομάδες εκπαιδευόμενων. Επέλεξα να εκπονήσω την εργασία μου με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ2 τάξης του 5ου Δ. Σ. Κιλκίς. Το θέμα επιλέχτηκε μετά από αφόρμηση από τα παιδιά, με τα οποία, μια βροχερή ημέρα, συζητούσαμε μέσα στην τάξη για το ανθρώπινο σώμα και τις λειτουργίες του. Η συζήτηση κατευθύνθηκε από τις απορίες των παιδιών κι επέλεξα τελικά να εστιάσω στο Ανθρώπινο Σώμα σε κίνηση, την ανάγκη για άσκηση και το πώς επιλέγουμε τελικά το είδος της άσκησης που θα κάνουμε. Τα παιδιά είχαν πολλές ακατέργαστες κι ανοργάνωτες γνώσεις ? απόψεις σχετικά με το θέμα κι ήταν μια ευκαιρία να τα βάλουμε όλα σε μια σειρά. Η μέθοδος της «Μετασχηματίζουσας Μάθησης» την οποία κι ακολουθήσαμε έχει να κάνει με τη μελέτη έργων τέχνης, που σχετίζονται με το υπό επεξεργασία θέμα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία αναμένεται να προκύψουν νέες ιδέες, που θα εμπλουτίσουν τη μελέτη του θέματός μας προσεγγίζοντάς το μέσα από την Τέχνη.

Παρακάτω αναφέρονται αναλυτικά τα στάδια της μεθόδου, όπως εφαρμόστηκαν με τα παιδιά.

 

 

 

Όλες οι λεπτομέρειες εφαρμογής εδώ: