ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΙΑ - Β' ΤΑΞΗ

Η Χαρούμενη Παρέα της Β΄ Τάξης  

Οι μαθητές της Β΄ τάξης είχαν την ευκαιρία με τη βοήθεια της δασκάλας τους, κυρίας Σοφίας Ελευθεριάδου, και ενός ακόμη δασκάλου - επιμορφωτή, του κυρίου Κωνσταντίνου Ραμπίδη, να συζητήσουν για το πώς μπορούν να διατηρούν σχέσεις φιλίας και συνεργασίας με τους συνομηλίκους τους, που θα διαπνέονται από σεβασμό και ενδιαφέρον. Συζήτησαν επίσης, πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν προβλήματα που προκύπτουν στις σχέσεις τους και πως θα αποφύγουν να εμπλακούν σε επιθετικές συμπεριφορές είτε ως θύματα, είτε ως θύτες, είτε ως σιωπηλοί παρατηρητές. Εξοικειώθηκαν με την αναγνώριση, την έκφραση και τη διαχείριση συναισθημάτων. Εκπαιδεύτηκαν στην επικοινωνία, η οποία  είναι μια διαδικασία που ο καθένας θα πρέπει να φροντίζει να καλλιεργεί και να τροφοδοτεί δημιουργώντας έτσι ζεστές και αληθινές σχέσεις, ώστε σε περιπτώσεις συγκρούσεων και διαφορών να είναι πιο εύκολο για τον καθένα να «μπει» στη θέση του άλλου, να κατανοήσει τη συμπεριφορά του και να επιλυθούν ομαλότερα τα προβλήματα. Τέλος αναγνώρισαν τα συναισθήματα που τους κάνουν ευάλωτους στις συγκρούσεις και ασκήθηκαν σε δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων.

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε σε έξι δίωρες διδακτικές συναντήσεις. Βασίστηκε στη βιωματική και ενεργητική προσέγγιση της μάθησης   με κατάλληλες δραστηριότητες για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Με δεδομένο δε, ότι οποιαδήποτε πρόγραμμα πρόληψης αυξάνει την αποτελεσματικότητα του στα παιδιά όταν συμμετέχουν ενεργά σε αυτό και οι γονείς, έγινε προσπάθεια ουσιαστικής εμπλοκής τους. Έτσι πραγματοποιήθηκε συνάντηση ενημέρωσής τους, όπου αναλύθηκε τόσο η σημασία όσο και ο τρόπος  της δικής τους εμπλοκής. Οι  δε δραστηριότητες που τους εστάλησαν ακολουθούσαν την πορεία του προγράμματος και τους παρείχαν μια πολύ καλή ευκαιρία για συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, σε θέματα που αφορούν στην ψυχική υγεία και στις διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών τους.

Αξιοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό με τίτλο «το σπίτι των παιδιών» του Κέντρο Πρόληψης «ΠΥΞΙΔΑ». Τέλος  σημαντική, για την επιτυχία του προγράμματος, ήταν η συνεργασία τόσο της Διεύθυνσης του σχολείου όσο και της πλειοψηφίας των γονέων.