ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2018

 

Δίνοντας έμφαση στη γνώση και στον πολιτισμό δεν μπορούσαμε να παραβλέψουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2-4-2018), που συμπίπτει με τα γενέθλια του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, επειδή έπεφτε μέσα στις διακοπές του Πάσχα. Έτσι, αφιερώσαμε την Παρασκευή 30 Μαρτίου, σε δράσεις Φιλαναγνωσίας κατά τάξεις και με διατμηματικές συνεργασίες.

 

Η υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης του Σχολείου κα Βαρβάρα Ευθυμιάδου, έκανε ανάλογες δράσεις με την ΣΤ' τάξη, η Α1, με την κα Έλλη Κεσίδου έφτιαξε ένα συλλογικό έργο με μια ιστορία που έγραψαν τα παιδιά.

 

Η Δ' με την κα Γεωργία Σιωπίδου και την κα Αφροδίτη Ντίνου έφτιαξαν ταμπλό με συνθήματα για την Φιλαναγνωσία, καθώς και με τα βιβλία που διάβασαν, ενώ διάβασαν και συζήτησαν  για τον Χ. Κ. Άντερσεν.

 

Η Β1, με την κα Μαίρη Πραξιγά έφτιαξε βιβλίο με ιστορίες του Δάσους και ζωγραφιές των παιδιών.

      

Τα τμήματα της Ε' με τις κες Νίκη Παυλίδου και Κατερίνα Μπόσκου οργάνωσαν δράσεις Φιλαναγνωσίας για την Β' και Γ' τάξη, συνεργαζόμενες με τις κες Μαίρη Πραξιγά, Νατάσα Λαζίδου, Ιωάννα Ευθυμιάδου και Σοφία Ελευθεριάδου. Υπεύθυνοι των δράσεων ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες, που εκπαιδεύτηκαν στο πρόγραμμα των Ομοτίμων κι έχουν την σχετική εμπειρία και από τις επισκέψεις τους στην Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Κιλκίς, αλλά κι επειδή οι δασκάλες τους, κες Παυλίδου και Μπόσκου, είναι εθελόντριες στην Βιβλιοθήκη Κιλκίς. 

 

Το περιεχόμενο του προγράμματός τους παρουσιάζεται συνοπτικά παρακάτω:

Βιβλίο: Οι λαμπάδες επαναστάτησαν (Β')

Τα παιδιά του Ε1 ετοίμασαν την αίθουσά τους για να υποδεχτούν τα παιδιά της Β1. Αντίστοιχα τα παιδιά του Ε2 υποδέχτηκαν την Β2. Καθισμένοι σε κύκλο γνωρίστηκαν, σε όμορφο κλίμα, οι μικροί με τους μεγάλους. Στη συνέχεια έκαναν μια δραστηριότητα με τη δημιουργία παραμυθιού προφορικά.

 

Μετά χωρίστηκαν σε ομάδες –με χρωματιστά λουλούδια- και μοιράστηκαν σε κάθε ομάδα πέντε εικόνες από το βιβλίο. Η κάθε ομάδα διάλεξε ένα γραμματέα κι έναν παρουσιαστή, έγραψε το δικό της παραμύθι. Αφού διαβάστηκαν όλες οι ιστορίες, ανέλαβαν οι μεγάλοι να διαβάσουν το αρχικό παραμύθι. Έτσι οι μικροί είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν κατά πόσο πλησίασαν στην αρχική ιστορία, μόνο με τις εικόνες που είχαν.

 

Η δράση ολοκληρώθηκε με την κατασκευή σελιδοδεικτών, υπό την καθοδήγηση των παιδιών της Ε’.

Βιβλίο: Η Βιβλιοθηκάριος της Βασόρα (Γ΄)

Ήταν η σειρά των παιδιών της Γ2 και της Γ1 να απολαύσουν την φιλοξενία και να συνεργαστούν με τα παιδιά της Ε1 κι Ε2 αντίστοιχα. Αρχικά έγινε μια κουβέντα στον κύκλο για την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου κι έγινε η ανάγνωση του παραμυθιού από τους μεγάλους.

Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες με διαφορετικούς στόχους η καθεμιά:

Η πρώτη ομάδα είχε να συνδυάσει τις εικόνες με τα λόγια που δόθηκαν και να τις βάλει στη σειρά.

Η δεύτερη ομάδα είχε να βρει σύνθετες λέξεις με δεύτερο συνθετικό το «-θηκη»

Η τρίτη ομάδα έβαλε λόγια σε διάλογο από εικόνα του βιβλίου

Η τέταρτη ομάδα είχε να ταιριάξει εξώφυλλα βιβλίων με τον τίτλο και τον ήρωα κάθε βιβλίου.

 

Στο κλείσιμο έγινε αποτίμηση της δράσης, με τα παιδιά να κουβεντιάζουν για την επί μέρους δραστηριότητα που είχαν και στο τέλος να κατασκευάζουν σελιδοδείκτες για ενθύμιο.