ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑμεΑ, 3-12-2021

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (International Day of Persons with Disabilities) καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ και τιμάται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου.

Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής συνδέεται με την υιοθέτηση από το διεθνή οργανισμό στις 3 Δεκεμβρίου 1982 του προγράμματος δράσης για τα ΑμεΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007 (Η Κύπρος την κύρωσε το 2011 και η Ελλάδα το 2012).

 

Η Ημέρα αυτή δίνει την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.

Σύμφωνα με στοιχεία τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), περί το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού (περί το 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι) πάσχουν από κάποιας μορφής αναπηρία. Πρόκειται για την μεγαλύτερη μειονότητα, σύμφωνα με τον ΠΟΥ.

 

Στο σχολείο μας αφιερώσαμε χρόνο από τα εργαστήρια δεξιοτήτων (άξονας: Ανθρώπινα Δικαιώματα) για το θέμα και μιλήσαμε για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ, τις αυξημένες λειτουργικές τους ανάγκες και θίξαμε τα ζητήματα της Συμπερίληψης, της Διαφορετικότητας, της Αποδοχής και της Ισότητας. 

 

Ακόμη κάναμε δραστηριότητες που σχετίζονται με την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ, στα εργαστήρια του ομίλου για τον Εθελοντισμό και την Ενεργό Πολιτειότητα, που υλοποιούμε 13:30-15:00, κάθε εβδομάδα στο σχολείο μας. Μιλήσαμε για τις μορφές αναπηρίας και τα μέτρα που παίρνει η Πολιτεία για να έχουν τα άτομα αυτά δίκαιη μεταχείριση και πρόσβαση σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής. Ακόμη αναφερθήκαμε στα Παραολυμπιακά Αθλήματα και μπήκαμε για λίγο στη θέση αυτών των ατόμων λειτουργώντας με περιορισμούς όπως: κλειστά μάτια, μετακίνηση με περιορισμούς, χωρίς να μπορούμε να μιλήσουμε κ.ά.

 

Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με μεγάλη ευαισθησία και ενσυναίσθηση, δείχνοντας ωριμότητα για την ηλικία τους. Είναι και μια απόδειξη ότι οι βιωματικές δράσεις έχουν σημαντική επίδραση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών/τριων.