ΣΤΟΝ ΒΟΤΑΝΙΚΟ ΚΗΠΟ ΘΕΡΜΗΣ
Την Πέμπτη 10 Μαΐου 2018, οι Β', Γ' και Δ' τάξεις του Σχολείου εξόρμησαν στον Βοτανικό Κήπο Θέρμης για περιβαλλοντικές δράσεις που σχετίζονται με τα προγράμματα που υλοποιούν φέτος.
Λίγα λόγια για τους Βοτανικούς Κήπους Με θεματικό άξονα την ευαισθητοποίηση σε θέματα φυτικής βιοποικιλότητας και αειφορίας, ο Βαλκανικός Βοτανικός Κήπος Κρουσσίων (ΒΒΚΚ) και ο Κήπος Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης Θέρμης (ΚΠΕ), του Εργαστηρίου Προστασίας, Διατήρησης και Αξιοποίησης Αυτοφυών και Ανθοκομικών Ειδών (ΕΠΑΑΑΕ) του ΕΛΓΟ-«ΔΗΜΗΤΡΑ», συνδέουν τους μαθητές με τη φύση και την καθημερινότητά τους, μέσω Διερευνητικών Επιστημονικών Δραστηριοτήτων (Inquiry-Based Science Activities). Σκοπός των προσφερόμενων προγραμμάτων είναι να πληροφορηθούν οι μαθητές για τη διατήρηση των φυτογενετικών πόρων συμμετέχοντας σε δραστηριότητες σχετικές με την αειφορική αξιοποίηση των Ελληνικών Φυτών, η οποία συνδέεται με την οικονομία και τον πολιτισμό, τον σεβασμό στο περιβάλλον και την ευημερία της κοινωνίας, σήμερα και στο μέλλον.
Στόχοι κάθε προγράμματος
Γιατί να τους επισκεφτεί κάποιος; Στο πλαίσιο της πολύχρονης λειτουργίας του ΒΒΚΚ (14 χρόνια) και του ΚΠΕ (7 χρόνια) εκπαιδεύτηκαν με επιτυχία πάνω από 10.000 μαθητές όλων των ηλικιών και των βαθμίδων. Ο νέος περιβαλλοντικός, οικονομικός, κοινωνικός και πολιτισμικός ρόλος των βοτανικών κήπων στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, μας οδήγησε στη συγγραφή νέου μαθητο-κεντρικού εκπαιδευτικού υλικού. Η μαθησιακή περιήγηση στη μοναδική στον κόσμο συλλογή των σημαντικών ελληνικών φυτικών ειδών (ενδημικά, απειλούμενα με εξαφάνιση κ.ά.) ευαισθητοποιεί τους μαθητές σε χώρους που γίνεται αληθινή επιστημονική έρευνα!
Στα 310 στρέμματα του, ο ΒΒΚΚ (θεματικές ενότητες φύτευσης και φυσικό δρυοδάσος) περιλαμβάνει χιλιάδες φυτικά είδη που βρίσκονται σε «αιχμαλωσία» ή αυτοφύονται εκεί! Οι μαθητές έρχονται για να απολαύσουν το φυσικό περιβάλλον και να μάθουν για τη σημασία των φυτών στη ζωή μας.
Στον ΚΠΕ και στο ΕΠΑΑΑΕ (μητρική συλλογή, θερμοκήπια κτήριο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης), οι μαθητές γνωρίζουν πώς η έρευνα της συλλογής και διατήρησης συνδέεται με τη χρήση τους και συνομιλούν με τους ερευνητές/επιστήμονες των εργαστηρίων. Ο καιρός δεν ήταν σύμμαχός μας αυτή τη φορά
Καταφύγαμε σε χώρο του Θερμοκηπίου για να αποφύγουμε τη βροχή κι εκεί έγινε άλλη μια ξενάγηση. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ζωγραφίσουν σχετικά με την εμπειρία τους, αλλά η επίσκεψή μας δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Για τον λόγο αυτό μας πρότειναν να την συνεχίσουμε στον Βοτανικό Κήπο Κρουσσίων, κάτι που μας ικανοποίησε και θα το επιδιώξουμε για να ολοκληρώσουμε τις βιωματικές μας δράσεις πάνω στο πρόγραμμα.
|