orienteering στο 5ο Δημοτικό

Ο Αγωνιστικός Προσανατολισμός, το orienteering είναι ένα δημοφιλές άθλημα στη Βόρεια Ευρώπη στο οποίο νέοι και ενήλικες βρίσκουν μεγάλη ευχαρίστηση μέσα από την πρόκληση της εύρεσης σταθμών ελέγχου σε όμορφες γεωγραφικές περιοχές, δάσους και βοσκοτόπων. Είναι ένα σπορ που παρέχει ευχαρίστηση σε όλα τα επίπεδα συναγωνισμού, αλλά όπου η τεχνική είναι ζωτικής σημασίας για να θριαμβεύσει ο αγωνιζόμενος πάνω στις δύσκολες λεπτομέρειες του χάρτη και του εδάφους και έτσι να ικανοποιηθεί πλήρως από τον αγώνα.

 

Το orienteering έχει περιγραφεί σαν “ιστιοπλοΐα πάνω σε θάμνους”,“ράλυ αυτοκινήτου με τα πόδια”, “επίλυση σταυρόλεξου ενώ τρέχει κανείς προς τη στάση”. Όλοι αυτοί οι χαρακτηρισμοί περιγράφουν τις δύο όψεις του αθλήματος: σωματική και πνευματική. Ο αγωνιζόμενος υποχρεούται να επιλύσει πολλά προβλήματα προσανατολισμού ενώ την ίδια στιγμή πρέπει να διατηρήσει ένα γρήγορα tempo τρεξίματος προκειμένου να ολοκληρώσει τον αγώνα στο συντομότερο δυνατό χρόνο.

 

Μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία είχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε' τάξης, την Τρίτη 26 Μαρτίου, στο σχολείο μας. Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος που υλοποιούν φέτος "Κλίμα - Δάσος - Προσανατολισμός" και αφού συνεργαζόμαστε με το εθνικό θεματικό δίκτυο του ΚΠΕ Βιστωνίδας "Orienteering", κάναμε μια δράση orienteering. Σε συνεννόηση με την υπεύθυνη του προγράμματος, Αφροδίτη Ντίνου είχαμε σημαντικούς καλεσμένους για την υλοποίηση της δράσης. Ο κ. Νίκος Σταμπολίδης, Συντονιστής Αειφορίας του 4ου ΠΕΚΕΣ, η κα Φροσω Μήτσκου, της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ Ποροΐων και ο κ. Γιώργος Κεχλιμπάρης της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ Κιλκίς, καθοδήγησαν τα παιδιά στη δημιουργία και το διάβασμα του χάρτη, τη χρήση της πυξίδας και τους κανόνες του αθλήματος του orienteering. 

 

Στο δεύτερο μέρος της δράσης τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και βγήκαν στην αυλή να παίξουν το orienteering, που έστησαν οι καλεσμένοι μας. 

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας πραγματικά τα έδωσαν όλα με ενθουσιασμό και ανταποκρίθηκαν με ευκολία στις απιτήσεις του νέου αντικειμένου, αφού άκουσαν με προσοχή τις οδηγίες. Το συνδυάσαμε με την Φυσική Αγωγή βάζοντας σε κάθε σταθμό και μια αθλητική δοκιμασία.

Άρεσε πολύ το νέο άθλημα και εννοείται ότι θα ξαναπαίξουμε σε άλλη τοποθεσία.