Οι ΣΤ1 και Δ1 στον λόφο Αγ. Γεωργίου

ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΔΑΣΗ 2020-21

Την Τετάρτη 14 Οκτωβρίου, οι ΣΤ1 και Δ1 πραγματοποίησαν την πρώτη περιβαλλοντική τους δράση για φέτος, στο δάσος του λόφου Αγ. Γεωργίου Κιλκίς.

 

Τα παιδιά δούλεψαν κατά τμήματα με την συνοδεία και επίβλεψη των υπευθύνων εκπαιδευτικών τους κες Μπόσκου Κατερίνα και Ευθυμιάδου Ιωάννα, στο περιβαλλοντικό μονοπάτι που ετοίμασε η συντονίστρια του προγράμματος, Αφροδίτη Ντίνου.

 

Περπάτησαν στο δασικό μονοπάτι και στους σταθμούς ασχολήθηκαν, σε ομάδες, με τις δραστηριότητες με θέμα «Το Δάσος μέσα από τις αισθήσεις μας».

Κατέγραψαν τα ανθρώπινα ίχνη και παρουσίασαν τα ευρήματά τους στην ολομέλεια του τμήματος, μαζί με τον σχολιασμό τους. Κατέγραψαν έμβια και άβια (τι βλέπω - το δάσος μέσα από την όραση)

 

Προσπάθησαν να εντοπίσουν μυρωδιές στο δάσος και από πού προέρχονται (το δάσος μέσα από την όσφρηση)

Τέλος, μέσα από την αίσθηση της αφής είχαν να βρούν κάτι λείο, κάτι τραχύ, κάτι κρύο, κάτι ζεστό, κάτι άσχετο με το δάσος.

Στη συνέχεια, ατομικά, κάθισαν σε κάποιο σημείο στο δάσος, με απόλυτη ησυχία, για να αφουγκραστούν τους ήχους γύρω τους και να φτιάξουν έναν ηχοχάρτη.

 

Ακολούθησε πικ νικ με ό,τι φέραμε από το σπίτι.

Η τελευταία μας δραστηριότητα ήταν ομαδική και είχε θέμα την «Ιστορία του Δάσους του Αγ. Γεωργίου». Σε μια παραλλαγή της μεθόδου jigsaw, η κα Ντίνου αφηγήθηκε, με λίγα λόγια, την ιστορία του Δάσους και κάθε μέλος της ομάδας είχε να ζωγραφίσει ένα μέρος της ιστορίας, με τη σειρά είχε προσυμφωνηθεί στην ομάδα. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα παρουσίασε την «Ιστορία του Δάσους» μέσα από εικόνες, όπως τη ζωγράφισαν καθώς άκουγαν τη διήγηση.

Είχαμε την τύχη να συναντήσουμε στο μονοπάτι έναν συνταξιούχο δασολόγο, που προθυμοποιήθηκε να μας κάνει μια μικρή διάλεξη σχετικά με το δάσος και απάντησε με ευχαρίστηση στα ερωτήματα των παιδιών.

Ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία για τα παιδιά, με άσκηση στο ύπαιθρο και κατάκτηση γνώσεων σχετικά με το τοπικό περιβάλλον. Μια καλή ευκαιρία να ξεφύγουν από τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε αυτή την εποχή και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σε περιβαλλοντικά θέματα.