http://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/glosses11 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/glosses10 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/IMG_20211005_094155.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/glosses9 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/glosses8 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/glosses7 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/glosses6 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/glosses5 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/glosses4 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/glosses3 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/glosses2 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/glosses1 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/glosses 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/erat5 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/erat4 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/erat3 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/erat2 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/erat1 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/erat 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/agiasmos7 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/agiasmos6 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/agiasmos5 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/agiasmos4 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/agiasmos3 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/agiasmos2 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/agiasmos1 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/agiasmos 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/sportsday2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/sports day5.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/sports day4.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/sports day3.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/sports day2.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/sports day1 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/sports day 2021.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/IMG_20211007_091816.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/IMG_20211006_102911.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/IMG_20211005_122204.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/IMG_20211005_120842.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/IMG_20211005_102004.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/IMG_20211005_101131.jpghttp://5dim-kilkis.kil.sch.gr/joomla//images/slider/IMG_20211005_100155.jpg
 

Learning by 6 thinking hats

                                        hatsgraphic-300x285

 

Edward Charles Francis Publius de Bono

" Πολλοί άνθρωποι υψηλής νοημοσύνης είναι κακοί στοχαστές.

Πολλοί άνθρωποι μέσης νοημοσύνης είναι ικανοί στοχαστές.

Η ισχύς ενός αυτοκινήτου και ο τρόπος που το οδηγούμε είναι δυο διαφορετικά πράγματα. "

 

Η βασική ιδέα της μεθόδου είναι ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος σκέφτεται με έναν αριθμό διαφορετικών τρόπων που μπορούν σκόπιμα να ενεργοποιηθούν, και ως εκ τούτου μπορεί κανείς να αναπτύξει τακτικές σκέψης που αφορούν συγκεκριμένα θέματα. Ο De Bono προσδιορίζει έξι διαφορετικές κατευθύνσεις προς τις οποίες ο εγκέφαλος μπορεί να καθοδηγηθεί. Σε κάθε μία από αυτές τις κατευθύνσεις, ο εγκέφαλος θα εντοπίσει και θα θέσει σε συνειδητή σκέψη ορισμένες πτυχές των ζητημάτων που εξετάζονται (π. χ. ένστικτο, απαισιόδοξη εκτίμηση).

Τώρα όσον αφορά στο τι μπορεί να προσφέρει αυτή η μέθοδος ψάχνοντας κατέληξα στα εξής. Η ουσιαστική μάθηση απαιτεί υψηλού επιπέδου ικανότητες σκέψης, συνεργατική μάθηση, κριτική και δημιουργική σκέψη, δεξιότητες, προκειμένου οι μαθητές να δημιουργήσουν εμπειρογνωμοσύνη που θα αξιοποιηθεί καθ΄ όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής και κοινωνικής τους πορείας. Τα "καπέλα σκέψης καπέλα" μπορούν να αποτελέσουν το εφαλτήριο για την ανάπτυξη μιας σειράς ικανοτήτων σκέψης. Φορώντας, μεταφορικά, το λευκό καπέλο απαιτείται να συγκεντρωθούν ή να ανακληθούν πληροφορίες, το κόκκινο καπέλο επιτάσσει αυτόν που το φορά να σκεφτεί με το ένστικτο, το μαύρο καπέλο ενθαρρύνει κρίση και επίλυση προβλημάτων, το κίτρινο καπέλο επικεντρώνεται στον τρόπο σκέψης για τις αξίες και τις θετικές πτυχές, το πράσινο καπέλο τροφοδοτεί την δημιουργική σκέψη και το μπλε καπέλο βοηθά στη διαχείριση της διαδικασίας σκέψης.

Συνεπώς, τα καπέλα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με στρατηγικές διαλόγου, ανά ζεύγη, ανά ομάδα ή για συζήτηση ολόκληρης της τάξης.

Επίσης, κάποιοι ισχυρίζονται ότι εφαρμόζοντας τα έξι Καπέλα σκέψης μπορεί αποτελέσει ένα διασκεδαστικό τρόπο επίλυσης των προβλημάτων συμπεριφοράς στην τάξη. Αυτή η μέθοδος είναι πιο αποτελεσματική για τους μαθητές που είναι πιο δεκτικοί σε αυτό το είδος προσέγγισης σε σχέση με την αυστηρή πειθαρχική προσέγγιση που καλλιεργείται από τους περισσότερους δασκάλους και καθηγητές.

Το σημαντικότερο είναι ότι βοηθά στη βελτίωση της ικανότητας σκέψης των μαθητών που θα μπορούσε να μεταφερθούν στην επίλυση προβλημάτων σε άλλους τομείς της ζωής τους πέρα από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.